nie mozesz zamienic tych sond bo pracuja one na róznych napieciach . przy LPG komputer nie ignoruje sondy . jak chcesz to podjedz do mnie to postaram sie pomóc rozwiazac problem z sonda bo czesto sie zadzrza ze nie jest to wina sondy.
Geometria zawieszenia - wydruk czy można na tym jeździć?
Zwiń
X
-
Geometria zawieszenia - wydruk czy można na tym jeździć?
Witam
odebrałem dzisiaj wreszcie auto po konserwacji spodu, instalacji hamulcy 312/282mm, Bilsteinów B6,poliureatanów w wahaczach, łączników drążków stabilizatorów, końcówek drążków kierowniczych słowem praktycznie każda guma i łącznik w zawieszeniu są nowe. Pojechałem na geometrię do jednego z warsztatów znanej an wyspach sieci KwikFit...
Po 90 minutach panowie się poddali. Efekty widać na wydruku poniżej. Auto jedzie co prawda prosto i nie mam już wrażenia że każde koło chce w inna stronę a przy skręcaniu nie załącza się ESP za każdym razem no ale idealnie nie jest. Moje pytanie jest takie: za 6 dni jadę do Polski na urlop i tam sobie znajdę jakiś warsztat który to ogarnie, czy autem w takim stanie jak widać poniżej mogę bezpiecznie przejechać 2000km ? czy nie ma obawy ze w połowie drogi będę miał łyse opony itd. ? Niestety czasu zostało niewiele a co bardziej polecane warsztaty mają terminy na za dwa tygodnie. Ci co się podjęli to widzimy efekty a reszta ogranicza się do zrobienia zbieżności przodu... Ja widzę tylko z wydruku że nie jest dobrze ale byłbym wdzięczny jak by się wypowiedział ktoś z doświadczeniem jak źle jest bo mi te wartości niewiele mówią...
-
-
No słabo. Kierownica powinna być krzywo, tylne koła ciągną tylną oś w lewo.
Poza tym potnie Ci tylną lewą oponę od wewnątrz (kąt pochylenia koła za duży powinno być ok 1 a przy oponach 225/45 17 nawet ok 0 stopni)
Proponuję poprawić, bo opony za dużo nie pożyją.
Pozdrawiam MArcinSkoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
z tego co widzę to zbieżność przodu jest idealna tylko kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy kiepski auto jedzie raczej prosto kierownica jest leciutko w lewą stronę skręcona ale to chyba nie zablokowali jej odpowiednio na czas geometrii. Tył rzeczywiście jest do dupy no ale tak jak pisałem 1.5h się dwóch gości męczyło i nic nie wymęczyli mimo że sprzęt mają wysokiej klasy. W czwartek rano jadę do PL pytanie czy na 2000 km mi te opony zedrze mocno czy tylko troszkę ? mam już nowe Continentale Premium Contact 5 zamówione i będą w PL na mnie czekać raczej się martwię o bezpieczeństwo. Dzisiaj pojeździłem trochę i auto trzyma się drogie raczej dobrze no ale to pewnie zasługa Bilsteinów B6 i poliuretanów...Zamieszczone przez KicerNo słabo. Kierownica powinna być krzywo, tylne koła ciągną tylną oś w lewo.
Poza tym potnie Ci tylną lewą oponę od wewnątrz (kąt pochylenia koła za duży powinno być ok 1 a przy oponach 225/45 17 nawet ok 0 stopni)
Proponuję poprawić, bo opony za dużo nie pożyją.
Pozdrawiam MArcin
Komentarz
-
-
Teraz patrzę że jest to wydruk before (przed ustawieniami). Jak opony mają starczyć do przyjazdu do polski to myślę że powinno dać radę. Pytanie tylko czy angole nie wywalili śrub do regulacji zbieżności i pochylenia kół tylnych przy zmianie gum na poliuretany (bo lubią one się zapiekać a potem kaplica).
Faktycznie przód jeszcze jak cię mogę. Ale tył jak pisałem jest rozbieżny i i to pochylenie koła...
Kierownice może zablokowali ale trzeba umieć ustawić przednią zbieżność, albo poświęcić temu trochę czasu. Jak to mówią starzy nie sprzęt ale technika czyni z ciebie zawodnika.Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
wydruk jest niby przed ale faktycznie jest już po bo ich poprosiłem na koniec o zrobienie go. Jak jechałem do nich to auto szło prawie bokiem a na każdym zakręcie włączał sie ESP...Zamieszczone przez KicerTeraz patrzę że jest to wydruk before (przed ustawieniami). Jak opony mają starczyć do przyjazdu do polski to myślę że powinno dać radę. Pytanie tylko czy angole nie wywalili śrub do regulacji zbieżności i pochylenia kół tylnych przy zmianie gum na poliuretany (bo lubią one się zapiekać a potem kaplica).
Faktycznie przód jeszcze jak cię mogę. Ale tył jak pisałem jest rozbieżny i i to pochylenie koła...
Kierownice może zablokowali ale trzeba umieć ustawić przednią zbieżność, albo poświęcić temu trochę czasu. Jak to mówią starzy nie sprzęt ale technika czyni z ciebie zawodnika.
Zawieszenie mi robił znajomy mechanik Polak a nie angole więc wszystko jest tak jak było fabrycznie poza tym że są poliuretany w miejscu gum a tych śrub do regulacji to się raczej w Octavii nie da ot tak wywalić... wszystko było zrobione 2 dni temu więc o zapieczonych śrubach nie ma mowy. No nic zobaczę jeszcze czy mi ktoś chociaż zbieżność samego tyłu da radę zrobić a resztę mi w PL ogarną.
Komentarz
-
-
Wiem co to poliuretany, tylko dlaczego niby angole nie potrafili tego poprawnie zrobić? W czym leży problem? Nie jest to jakoś skomplikowane. Służą do tego dwie śruby (na stronę) o których mówiłem. Które lubią się zapiekać i można je zastąpić zwykłymi śrubami, tylko potem nie ma możliwości poprawnej regulacji geometrii. Albo spróbuj w innym warsztacie, bo może chłopaki sobie nie radzą...
Pozdrawiam MArcin
P.S. Szczęśliwej podróży.Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
ok no więc znalazłem małą firmę która się specjalizuje w geometrii zawieszeń i za 50f zrobili mi wszystko na cacy, no prawie. Męczyli się we dwóch z godzinę bo ponoć dostęp do śrub regulacyjnych z tyłu jest tragiczny ale udało im się. Twierdzą że kąta wyprzedzenia zwrotnicy w O2 nie da się regulować. Nie wiem na ile to prawda. Nadal jak puszczę kierownicę leciutko ściąga w lewo po ok 20-50m zwalili to na niesymetryczny montaż łączników stabilizatorów (sprawdziłem i one tak mają być) lub ciśnienie w oponach/wyważenie etc.
Poniżej wydruk do oceny:
W PL jak przyjadę czekają na mnie nowe Continentale to wyważę założę i zobaczymy wtedy.
Komentarz
-
-
A jednak się da?
To że ściąga to tak jak pisze jar-pol mogą być koła, ciśnienie ewentualnie pochyłości drogi, u was jeździ się przecież drugiej strony.
Kąta wyprzedzenia sworznia nie wyregulujesz, można delikatnie go poprawić suwając wózkiem, ale niewiele to da.
Z tego wydruku widze że to auto w czterech butach to może faktycznie być problem z dostępem do śrub ale jak widać da się to zrobić na tyle co by nie raziło w oczy.
Pozdrawiam MArcin
P.S. Jak widać nie tylko polaki są gów***nymi pracownikami ASO/serwis.Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
rozbieżności są na tyle niewielkie z tego co widzę na wydruku że pewnie można by to jakoś sankami wyregulować w sumie tragicznie jakoś chyba nie jest, zresztą i tak mnie swap silnika i skrzyni czeka w tym miesiącu to sanki pewnie będą odkręcaneZamieszczone przez jar-polNikomu się nie chce ale tak jak kolega wyżej napisał, można podregulowac sankami
i to moim zdaniem całkiem sporo. Ewentualnie trzeba wymienić zwrotnicę bo może jest krzywa.
pozdro
Komentarz
-
-
to się nazywa powołanie do zawoduZamieszczone przez navigator...DGW piermandolił sie w mojej srebrnej ze dwa razy po ca 5 godzin.....i siem dało...Zamieszczone przez xman750Twierdzą że kąta wyprzedzenia zwrotnicy w O2 nie da się regulować.
a te paproki w warsztatach oponiarskich mają często maszyny za grubą kasę a nie wiedzą którą śrubkę odkręcić...
Komentarz
-
-
..no fakt, fetysz się z tego zrobił niezgorszy, niemniej samo kręcenie nie pomogło, choć i maszyna stosowna......belkę przestawiał.... :szeroki_usmiechZamieszczone przez xman750to się nazywa powołanie do zawoduZamieszczone przez navigator...DGW piermandolił sie w mojej srebrnej ze dwa razy po ca 5 godzin.....i siem dało...Zamieszczone przez xman750Twierdzą że kąta wyprzedzenia zwrotnicy w O2 nie da się regulować.
a te paproki w warsztatach oponiarskich mają często maszyny za grubą kasę a nie wiedzą którą śrubkę odkręcić...>>E<< by Ali, defibrylator by DGW
Komentarz
-
-
..żeby nie było....zabecalowałem za ustawienie geometrii...fakt że drożej jak "na mieście" ale też i nie majątek...ale w końcu była ustawiona.... :szeroki_usmiechZamieszczone przez Kicerxman750 ciekawe czy chciał byś zapłacić za te 5 h roboty mechanika. Powiedzmy stawka 100 zł/h x 5 = 500 plus pewnie jakiś vat albo co.
Dlatego nikomu nie chce się tego robić.>>E<< by Ali, defibrylator by DGW
Komentarz
-
-
to nie jest kwestia tego ile bym musiał zapłacić tylko tego że każdy z góry mówi że się nie da i że producent tego nie przewiduje i na tym się kończy rozmowa. 100zł/h + VAT to trochę wygórowana stawka ale nie o pieniądzach tutaj mówimy. Mi w Kwikfit nie potrafili przez 1.5h ustawić zbieżności i pochylenia kół tylnych a miałem za to (razem z przodem) zapłacić 85f czyli na polskie 420zł i miało im to zająć 30-45min niby... i się poddali nie dlatego że bym im nie zapłacił za ich robotę tylko po prostu nie wiedzieli jak... jak widać na załączonych obrazkach w innym warsztacie za 50f zrobili to jak trzeba więc wszystko się sprowadza do tego jakie kto ma podejście do swojej pracy. Czy przychodzi wymienić kilka kompletów klocków i czeka niecierpliwie na fajrant czy stara się cały czas doskonalić w tym co robi, szukać informacji zdobywać doświadczenie i po prostu lubi swoją robotę.Zamieszczone przez Kicerxman750 ciekawe czy chciał byś zapłacić za te 5 h roboty mechanika. Powiedzmy stawka 100 zł/h x 5 = 500 plus pewnie jakiś vat albo co.
Dlatego nikomu nie chce się tego robić.
Pozdrawiam MArcin
Komentarz
-
Komentarz